OVERHOOP KOFFIEKERK
Een thuis om God en elkaar te ontmoeten

De Koffiekerk is een plek die gelooft in Jezus en die in Zijn voorbeeld God en mensen wilt liefhebben.

Vanuit deze identiteit is de volgende visie gecreëerd:

"Gods huiskamer zijn om God en elkaar vanuit liefde te ontmoeten"

De Koffiekerk is een plek waar jij je kan ontspannen, kwetsbaar kan zijn, kan opladen

en waar jij anderen en God kan ontmoeten.

In de bijbel roept Paulus op tot een leven in echte eenheid, vanuit dankbaarheid én afhankelijkheid van God. We mogen dit doen in navolging van ons grote voorbeeld Jezus, die vanuit liefde om keek naar iedereen. Zo mogen wij ook juist nu (in een samenleving die steeds individueler en harder wordt) leven vanuit de kracht van de Heilige Geest en in onderlinge eenheid. Hierdoor mogen we als lichaam van Christus in Woerden een licht zijn waar mensen hoop en troost kunnen vinden en bovenal Gods liefde mogen ervaren.

Filippenzen 2: 1-18

BEZOEK ONS

Onze overtuigingen

Wij geloven dat Jezus Christus de Zoon van God is. Hij is volledig God en volledig mens. Hij gaf door Zijn zondeloze levenswandel ons het ultieme voorbeeld van hoe wij kunnen en mogen leven. Door Zijn dood én opstanding gaf hij ons de vrijheid om het leven met God ten volle te kunnen leven.

Wij geloven in een drie-enig God: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Hij is liefde. Hij is altijd dezelfde geweest en zal altijd dezelfde blijven. Hij is Schepper van alles en regeert met Zijn rechtvaardigheid, trouw, wijsheid en heiligheid.

Wij geloven dat de Bijbel Gods woord is. Dit Woord is waarheid. We willen dit woord constant onderzoeken. We willen daaruit God en Zijn principes voor onze levens steeds verder leren kennen.

Wij geloven in de Heilige Geest. Hij is in en bij ons. Hij rust ons toe en laat ons groeien waardoor wij steeds heiliger en volmaakter worden. We hebben Hem nodig om de natuurlijke én bovennatuurlijke dingen in ons leven te doen die God van ons vraagt.

Wij geloven dat God de individu ziet en ten diepste lief heeft. Daarnaast mogen wij als individuen samen God’s kerk vormen en uiteindelijk met elkaar Zijn bruid zijn wanneer Jezus terug komt.

Wij geloven dat we allemaal gemaakt zijn naar Gods evenbeeld. God heeft het bedoelt om vanuit een relatie met Hem onze talenten etc. in te zetten om te heersen over Zijn schepping én te genieten van alles wat Hij heeft gemaakt. Wij zijn tegen Gods wil in gegaan waardoor er een kloof tussen ons en God ontstond. Maar deze kloof is overbrugd door Jezus.

Wij geloven dat we in alles wat we mogen en kunnen doen God de eer mogen en moeten geven. Wij mogen zaaien en God geeft groei. Alles is uit Hem, door Hem en tot Hem.

Wij geloven dat God elk deel van Zijn lichaam buitengewoon mooi heeft gemaakt en dat wij elkaar allemaal aanvullen.

Wij geloven dat God relationeel is in alles. Hij is altijd en overal bij ons. Daarnaast verlangt Hij van ons om relationeel vanuit liefde met elkaar op deze wereld te leven.